مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 09:312023-12-09اقتصادي

چله خدمت| ارتقا سهم بری بومیان از آبزی پروری در گلستان


استان گلستان به سبب شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی در زمره استان های برخوردار از مواهب مختلف خدادادی قلمداد می شود؛ جنگل، مرتع، کوه، رودخانه و دریا همه بخشی از پهنه سرزمینی گلستان را تشکیل می دهند.

وجود حدود 130 کیلومتر نوار ساحلی و همجواری با دریای خزر و خلیج گرگان، برخورداری از چند رودخانه دائمی مانند اترک، قره سو و گرگانرود، وجود ده ها پهنه تالابی و سازه های آبی گسترده، صدها چشمه پر آب و خروشان و هزاران حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق بخشی از مزیت های استان گلستان است که در دولت های گذشته توجه چندانی به آنها نشده بود اما در دولت سیزدهم شرایط تغییر کرده است.

در دور نخست سفر آیت الله رییسی به گلستان که در اسفند 1400 انجام شد، بر اقتصاد دریامحور تأکید و رقمی معادل 12 هزار میلیارد ریال در حوزه شیلات با تمرکز بر توسعه زیرساخت های میگو و ماهیان خاویاری اختصاص یافت.

استان گلستان طی دو سال اخیر به یکی از استان های برتر و پیشرو در پرورش انواع ماهیان آبزی و میگو تبدیل شده و همه فعالان اقتصادی و کارشناسان بر این امر صحه می گذارند.

تکمیل چرخه تولید تا فرآوری و افزایش واحدهای تولیدی از جمله موارد موید این موضوع بوده که به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چله خدمت| ارتقا سهم بری بومیان از آبزی پروری در گلستان

چله خدمت| ارتقا سهم بری بومیان از آبزی پروری در گلستان